Exemple

Story z history

Już za kilka dni, dokładnie 6 listopada ruszamy z naszym nowym programem przygotowanym we współpracy z Pawłem Kudzią – byłym korespondentem wojskowym, a teraz tak zwanym prime speaker’em. Nasze nowe spotkania organizowane pod nazwą Story z history.PL to inspirujące spotkania z historią Polski opracowane przeze Pawła, i prowadzone w liceach.

W spotkaniach pt. „story z history.PL” uczestniczą uczniowie liceum, a głównymi tematami są opowieści o odzyskaniu przez Polskę niepodległości w 1918 roku, o spłacaniu „długu” przez… Amerykę – o tym co to za dług? Dlaczego są z nim związane: zniesienie niewolnictwa, początek walki o prawa cywilne w Ameryce, pierwszy American Dream, Pocahontas, Martin Luther King, futro Jeffersona, pistolety Washingtona, Akademia West Point, Alaska, Air Force One, Bruce Springsteen, skwer Hoovera, park Skaryszewki, King Kong, Brygada Pościgowa, Dywizjon 303, Mińsk Mazowiecki, prom Discovery i międzynarodowa stacja kosmiczna? Jak Polacy odwdzięczyli się w 1926 za jego spłatę, czyniąc „prawdopodobnie największy w historii ludzkości akt przyjaźni jaki jeden naród złożył drugiemu”? I jaki prezent Polska dostanie na 100-lecie niepodległości, jako bonus do spłaty długu? I co to ma wspólnego z… siedemnastowiecznymi rzemieślnikami-specjalistami z Gdańska, narodzinami solidarności, polskimi kosami z XVIII w., Kmicicem, koncertem muzyki Chopina w Stanford w 1892 i technologią obrazu FullDome, którą wymyślił Polak … w XIX w.?

Wszystko opowiedziane jako „story” z history.PL na pograniczu historii, geografii, wiedzy o społeczeństwie, kultury i popkultury, przy użyciu multimedialnej prezentacji, książek biograficznych, tabletów, pomników, pocztówek i znaczków pocztowych.

Pierwsze, tego typu spotkania, odbędą się we Wrocławiu – 6 i 7 listopada, a następnie 12 i 13 listopada spotkamy się z uczniami Warszawskich szkół.

Do udziału w spotkaniach zapraszamy wszystkie chętne szkoły. Więcej szczegółów dotyczących kwestii organizacyjnych możecie otrzymać pisząc na adres biuro@humanites.pl.

Opinie o programie dyrektorów i nauczycieli ze szkół, w których odbyły się spotkania z cyklu Story z history

Pan Paweł Kudzia robi to, co umieją tylko najlepsi: opowiada niezapomniane historie. W ciągu godziny strumień wydarzeń rozpoczynających się odkryciem Ameryki porywa słuchaczy do czasów, gdy Polska odzyskuje niepodległość. Tempo jest zawrotne, myśl przewodnia oryginalna, dobór faktów i ich wzajemnych powiązań nietuzinkowy. Nauczyciele historii wychwycili nieścisłości, ale spotkanie przedłużyło się, bo uczniowie chcieli usłyszeć więcej. Tak opowiadana historia wciąga i prowokuje do dyskusji.
Anita Omelańczuk, dyrektor Liceum im. Miguela de Cervantesa w Warszawie

Pan Paweł Kudzia zaproszony był przez Ministerstwo Edukacji Narodowej do przeprowadzenia 11 listopada 2014 roku lekcji z historii na temat odzyskania przez Polskę niepodległości. Z zadania wywiązał się znakomicie, co potwierdzili słuchacze zgromadzeni na dziedzińcu MEN podczas obchodów Święta Niepodległości.

Paweł Kudzia zaprezentował historię Polski z punktu widzenia jednostki, wplótł w nią anegdoty, niezwykłe pointy i paralele. Jego autorska lekcja „Dług, czyli kosy w kosmosie” udowodniła, że historia jest fascynującą dziedziną i przygodą, zwłaszcza dla tych, którzy – tak jak Paweł Kudzia – potrafią kojarzyć fakty, wywodzić wnioski i stawiać śmiałe tezy.

W imieniu uczestników lekcji, gości MEN, serdecznie dziękuję za tak inspirujące spotkanie.
Anna Bogusz, dyrektor, Ministerstwo Edukacji Narodowej

Przede wszystkim zwróciłem uwagę na Pana profesjonalizm. Przejawia się on w wielu aspektach. Zaliczyłbym do nich: kompozycję wystąpienia, szczegółowość faktów niespotykaną na co dzień w szkole (ale też nie to jest zadaniem szkoły) oraz prezentację, na której nie było tekstów do odczytania przez prowadzącego, jak to się często zdarza prowadzącym różne szkolenia. Zauważyłem, że mimo, iż mówił Pan bez mikrofonu, było Pana słychać na końcu sali – tak uczniowie byli zasłuchani. To, że nikt nie wyszedł z sali podczas przerwy także świadczy o dużym zainteresowaniu uczniów.

Fakty, które Pan przedstawiał sprawiały na słuchaczach wrażenie, że są drobiazgowo sprawdzone i wyselekcjonowane. Duże uznanie w moich oczach zdobył fakt powoływania się na źródła niezależne od Polski i Polaków. To przekonywało mnie do ich prawdziwości.

Dał Pan mnie i moim uczniom okazję do poznania zdarzeń, o których dotąd nie wiedziałem i pewnie bez Pana bym nie usłyszał.

Całkiem przypadkiem byłem świadkiem uroczystości zakończenia okręgowego etapu Olimpiady Historycznej. Rozmawiałem tam z historykami, którzy oceniali uczestników tej edycji. Pomyślałem wówczas, że wśród Pana słuchaczy mógłby znaleźć się uczeń, który po tym spotkaniu został zainspirowany do głębszego wnikania w historię. Myślę, że Pana działalność popularyzatorska trudna jest do przecenienia. Opowiadałem o moich przeżyciach podczas spotkania z Panem wielu osobom (…).
Wiesław Włodarski, dyrektor Liceum im. Ruy Barbosy w Warszawie
 

Spotkanie było bardzo ciekawym i niezapomnianym doświadczeniem zarówno dla uczestniczących w nim uczniów jak i nauczycieli.

Sposób przekazywania informacji, angażowanie do dyskusji, uzupełnianie wypowiedzi niekonwencjonalną prezentacją multimedialną ułatwiło uczestnikom przyswojenie i lepsze zrozumienie prezentowanych treści. Największą zaletą wykładu był jednak nowatorski sposób przedstawiania z pozoru dobrze znanych większości uczniom aspektów z historii Polski i historii powszechnej. Opowiedzenie ich osobno bez kontekstu byłoby kolejnym standardowym wykładem. Autor dzięki talentom dziennikarskim, swojej pomysłowości i warsztatowi w fantastyczny sposób połączył na pozór niepowiązane ze sobą fakty z różnych epok historycznych, snując ciekawą i fascynującą opowieść, która zainteresowała wszystkich słuchaczy. Pan Paweł Kudzia dzięki zastosowaniu interaktywnych metod zachęcił dużą część gimnazjalistów oraz uczniów ze szkoły podstawowej do aktywnego uczestnictwa w trudnym dla tej grupy wiekowej wykładzie.Uczniowie chętnie i z dużą dozą emocji odpowiadali na umiejętnie zadawane pytania. Dzięki temu młodzież przekonała się, że zgłębianie historii może być wspaniałą przygodą.

Podsumowując, rekomenduję zajęcia prowadzone przez Pana Pawła Kudzię jako alternatywny, nowoczesny i interaktywny sposób nauczania historii.
Małgorzata Szafoni-Chorbińska, dyrektor Zespół Szkół Nr 24 we Wrocławiu

W imieniu uczniów serdecznie dziękuję za inspirującą prezentację pokazującą historię w innym wymiarze i z ponad-podręcznikowej perspektywy. Dla naszych gimnazjalistów spotkanie z Panem to niezwykła okazja do słuchania opowieści o wspólnych historiach Polaków i mieszkańców innych krajów, a przede wszystkim o losach konkretnych ludzi.

Zbigniew Jelonek, dyrektor Społeczne Gimnazjum STO w Warszawie

Pan Paweł Kudzia przeprowadził w Zespole Szkół Zawodowych Nr 2 we Wrocławiu wykład pt. „Dług, czyli kosy w kosmosie”. W rzeczywistości był to lot w kosmos a nie zwykły wykład jakich wiele. O charakterze spotkania świadczy sama osobowość Pana Pawła. Pasja, zaangażowanie i ekspresja to słowa, które tylko w niewielkiej części oddają atmosferę spotkania. Potwierdziło one, ze historia nie musi być nudna, że historia to świat odległy, ale pozostawiający ślady w teraźniejszości.

Intrygujący tytuł wykładu, jego kompozycja i treść sprawiają, że uczniowie pchani ciekawością chcą więcej i więcej. Można mówić o wielkich rzeczach, ale bez osobistego zainteresowania, nie porwie się słuchaczy.

Pan Paweł, wiążąc różne wydarzenia z historii zabrał nas w piękną, fascynującą podróż po historii, a najważniejsze, że prawdziwą. Z tej wyprawy można było się dowiedzieć jak wielki wpływ mieli Polacy na kształtowanie się demokracji amerykańskiej, oraz że Amerykanie opowiadając się, za powstaniem niepodległego państwa polskiego podczas I Wojny Światowej spłacali tylko zaciągnięty dług z czasów wojny o niepodległość kolonii amerykańskich.

Myślę, że to co można było jeszcze wynieść z tego spotkaniu to to, że pięknie jest być Polakiem.Paweł Kudzia ukazał wielu ciekawych Polaków, którzy mogą być dla nas autorytetami. Dzisiaj w zalewie tandety i pseudoautorytetów jest to bardzo potrzebne. Myślę, że pan Kudzia swoją ,,story” zdawał się nam mówić, że warto tak żyć, aby coś dobrego zostawić po sobie.
Dominik Sady, nauczyciel historii Zespół Szkół Nr 2 we Wrocławiu

Facebook Twitter Google Digg Reddit LinkedIn Pinterest StumbleUpon Email
Exemple

Akcja Dwie Godziny dla Rodziny

Instytut Humanites ma zaszczyt zaprosić do świętowania zainicjowanych przez nas w 2012 roku obchodów Międzynarodowego Dnia Rodziny w Polsce, poprzez włączenie się w
 V Edycję Akcji Społecznej
„DWIE GODZINY DLA RODZINY”

Zgłoś swoją firmę już dziś!

Akcja ma na celu pobudzanie do budowania dobrych relacji w Rodzinie opartych na więzi emocjonalnej, szacunku i dobrych rozmowach. Podkreślamy rolę Rodziny w kształtowaniu postaw i wartości młodego pokolenia. Uważamy, że Międzynarodowy Dzień Rodziny jest doskonałą okazją do podkreślenia, że człowiek istnieje w pracy nie tylko jako pracownik, ale niesie też za sobą zaplecze ról społecznych. Instytut  Humanites pragnie zwrócić uwagę na przenikanie się świata pracy ze światem rodzinnym.Badania Instytutu Gallupa potwierdzają, że człowiek spełniający się/szczęśliwy, zarówno na płaszczyźnie zawodowej jak i prywatnej, to również bardziej zaangażowany od innych pracownik, istotnie wpływający na satysfakcję klientów.

Chcemy zatem zachęcić Państwa, aby przy okazji Dnia Rodziny spędzić czas po pracy nie na zakupach czy oglądaniu telewizji, ale z rodziną bliższą i dalszą, wielopokoleniową… na dobrej rozmowie, a może nawet na wspólnym muzykowaniu!

Tematem przewodnim w tym roku jest motto:

„MUZYKA I POKOLENIA”

WARUNKI UDZIAŁU

Aby wziąć udział w naszej akcji należy:

  1. Zgłosić swoją firmę poprzez naszą stronę mamrodzine.pl
  2. Przekazać tę informację do właściwego działu (HR, CSR itp.).
  3. Rozesłać informację do pracowników z zaproszeniem do świętowania Dnia Rodziny poprzez dobrą, międzypokoleniową rozmowę. W załączeniu propozycja listu do pracowników.
  4. Skrócić czas pracy pracownikom w dniu 13 lub 16 maja o 2 GODZINY lub jeśli na taką możliwość nie pozwala działalność operacyjna Państwa firmy (obsługa klientów, ciągły proces obsługi, nie pozwala działalność operacyjna Państwa firmy (obsługa klientów, ciągły proces produkcji, itp.) zaproponować inny sposób na świętowanie tej okazji w najbliższym czasie np. w powiązaniu z Dniem Dziecka. W ubiegłym roku ponad 90% firm biorących udział w akcji skróciło czas pracy tego dnia lub udzieliło dodatkowych 2 godzin wolnych swoim pracownikom. Głównym celem akcji nie jest skrócenie czasu pracy tego dnia – ale zainspirowanie Państwa i Państwa pracowników, aby ten czas spędzić na dobrej rozmowie, wspólnym poszukiwaniu tożsamości swojej Rodziny i wzmacnianiu więzi rodzinnych .
  5. Przekazać do Fundacji informację zwrotną o tym, jak Państwa firma podeszła do obchodów Dnia Rodziny w ramach akcji Dwie Godziny dla Rodziny, jaki ostatecznie przesłała komunikat do pracowników, jakie dodatkowe działania, pomysły zostały włączone w akcję (np. wspólna zabawa w dzielenie się wspomnieniami, konkursy dla pracowników, ich dzieci, itp.).

DODATKOWE BENEFITY DLA PAŃSTWA FIRMY

Tych z Państwa, którzy zdecydują się na takie rozwiązanie, będziemy chcieli wyróżnić na stronie internetowej Instytutu Humanites MamRodzine.pl.

Podjęliśmy działania służące nagłośnieniu i rozpropagowaniu Międzynarodowego Dnia Rodziny w mediach. Więcej na temat programu: www.mamrodzine.pl. W ubiegłych latach nasza akcja spotkała się z szerokim wsparciem mediowym. Zachęcamy również osoby reprezentujące firmy biorące udział w naszej akcji do udziału w audycjach radiowych, wywiadach poświęconych Akcji i świętowaniu Dnia Rodziny. W tym roku patronat medialny nad wydarzeniem objęła już Wirtualna Polska. Ponadto wspierają nas Great Place to Work, agencja Reputation Managers oraz Hotel Bukovina, który ufundował nagrodę dla zwycięzcy tegorocznego konkursu..

Akcji towarzyszy również coroczny konkurs na motto przewodnie na kolejny rok. Więcej szczegółów dotyczących konkursu już niebawem. 

Facebook Twitter Google Digg Reddit LinkedIn Pinterest StumbleUpon Email
Exemple

Model Spójnego Przywództwa™

Spójne przywództwo – holistyczny program wdrożenia kultury zarządzania firmą w oparciu o zrównoważony rozwój człowieka w sferach fizycznej, umysłowej, emocjonalnej i duchowej.

To 8-etapowy program rozwoju liderów i wygrywających zespołów w sferze prywatnej i zawodowej oparty na filozofii zrównoważonego rozwoju w sferach: fizycznej, umysłowej, emocjonalnej i duchowej w połączeniu z budowaniem dobrostanu (wellbeing) w trosce o długotrwały stabilny wzrost firmy oraz wspierający pracowników w ich ważnych rolach społecznych (rodzina, społeczność).

 

“Spójne przywództwo to model i filozofia budowy kultury, gdzie firma osiąga swoje cele, a ludzie odnajdują poczucie sensu.”
Zofia Dzik

Spójne przywództwa ma swoje korzenie w nurtach związanych z psychologią egzystencjalną Viktora Frankla. Model i filozofia wypracowana przez Zofię Dzik jako odpowiedź na jednowymiarowy rozwój liderów w Polsce po transformacji społecznej w 1989 roku.

Model powstał na bazie jej osobistego rozwoju oraz wieloletniego doświadczenia w zarządzaniu spółkami w Polsce i na rynku międzynarodowym.

Przez jednowymiarowy rozwój rozumie się rozwój głównie w sferze umysłowej związany głównie z obszarem zawodowym, umysłowym. W szczególności zaniedbując obszar emocjonalny i duchowy. Jednym z efektów takiego rozwoju jest fakt, iż coraz szersza grupa ludzi radzi sobie dużo lepiej w pracy niż w życiu poza pracą. Jedną z oznak problemu jest poczucie braku sensu i pustka egzystencjonalna współczesnego człowieka, wyzwania w budowaniu relacji, samotność. Nie można zmienić czegoś, czego się nie widzi. Warunkiem koniecznym jest wielowymiarowy rozwój człowieka. Swoiste jak to mawia Zofia Dzik budzenie człowieka w człowieku.

Model opracowany na bazie wieloletnich doświadczeń menadżerskich oraz osobistych, a także w oparciu o filozofię przywództwa i wielowymiarowego rozwój człowieka pokazuje, że taki rozwój daje korzyści zarówno po stronie zawodowej w postaci bardziej zaangażowanego człowieka o wyższym poziomie samomotywacji (bardziej efektywni pracownicy, o większej satysfakcji z pracy i dużo mniejszej absencji – nawet do 40% ), jak również po stronie prywatnej sprawiając, że człowiek ten czuje się bardziej spełniony i jest również lepszym rodzicem, małżonkiem, partnerem i członkiem społeczności.

Model oparty jest na założeniu, że aby rozwijać innych trzeba najpierw rozwijać siebie i to we wszystkich sferach (fizycznej, umysłowej, emocjonalnej i duchowej).

To my jesteśmy ograniczeniem rozwoju naszych najbliższych. A w pracy to poziom rozwoju lidera wyznacza maksymalny poziom rozwoju organizacji. Aby organizacja mogła się rozwinąć musi się rozwinąć również jej lider.

Wyróżniamy 8 kroków modelu, których celem jest „wyrównanie” poziomu rozwoju poza rozwojem umysłowym również w sferze fizycznej, umysłowej, emocjonalnej i duchowej:

  • Samoświadomość
  • Wartości
  • Ciało
  • Emocje
  • Relacje
  • Życie
  • Talent
  • Rozwój

 

Model Spójnego Przywództwa jest powiązany z Modelem Długoterminowego zwrotu z inwestycji w kapitał ludzki.

  • Dowiedz się więcej – TUTAJ
  • Zapraszamy na stronę Zofii Dzik – TUTAJ

 

CZYTAJ WIĘCEJ!

Prezes Instytutu Humanites na konferencji
o wpływie nowych technologii na rynek pracy

czytam

 

Panel – Walka o talenty i dobrostan pracowników
w dobie AI

czytam

Zofia Dzik, fundatorka Instytutu Humanites
i Centrum Etyki Technologii na Polskim
Forum Ekonomiczno-Technologicznym w Szwajcarii

czytam

Facebook Twitter Google Digg Reddit LinkedIn Pinterest StumbleUpon Email
Exemple

4D ENTER – program rozwoju

Geneza Programu 4 D ENTER

Kreatywność, przedsiębiorczość, zdolność do wychodzenia ze strefy komfortu, etc to częste i nadużywane dziś frazy opisujące tzw. kompetencje przyszłości. Umiejętności te w niewielkim stopniu wynikają z konkretnej wiedzy „technicznej”. W procesie edukacyjnym uczymy się wielu rzeczy, ale w niewielkim stopniu uczymy się jak uczyć się, poznawać i obsługiwać … samego siebie!

Innowacyjny, autorski program stworzony w 2012 roku przez Instytut Humanites (Zofia Dzik) i Szkołę Rytmu (Piotr Gospodrczyk), kierowany do szkół, rozwijający strategiczne kompetencje udanego, twórczego i przedsiębiorczego życia. Cykl 7 warsztatów:

  1. RYTM
  2. CIAŁO
  3. EMOCJE
  4. CISZA
  5. JA
  6. TY
  7. MY

zbudowanych w oparciu o filozofię zrównoważonego rozwoju z wykorzystaniem najnowszych badań dotyczących pracy mózgu i sposobów uczenia się, samopoznania, uważności, żonglerki muzyk, sztuki, komunikacji i zespołowości oraz wiedzy z obszaru biznesu i przedsiębiorczości.
Program jest kierowany do nauczycieli i modyfikowany w zależności od poziomu nauczania. Systemowym celem tego programu jest wprowadzenie tego typu zajęć do podstawy programowej w szkołach – założenie – 1 godz. tygodniowo. Program dający możliwość stworzenia trzyletnich programów nauczania (klasy 1-3, 4-8, liceum 1-4), ale również daje możliwość wykorzystania zdobytej wiedzy na każdej lekcji, na każdym poziomie szkolnym.

Metodyka pracy:
praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy-umiejętności-ćwiczeń w rozwoju osobistym, jak i zawodowym.
Forma zajęć: nauka wg cyklu Kolba PLUS
  • mini-wykład wprowadzający,
  • metoda interaktywna – ćwiczenia praktyczne
  • omówienie ćwiczeń, metody
  • odniesienie do realiów życia oraz praktyki zawodowej

Program powstał między innymi jako odpowiedź na następujące wyzwania współczesnych młodych ludzi:

  • natłok bodźców
  • napięcie, stres – skutkujące nadpobudliwością lub depresją
  • deficyt rozwoju emocjonalnego
  • zaburzone poczucie własnej wartości
  • indywidualizm v. otwartość na innych i współpracę
  • problemy z kondycją fizyczną
  • problemy z koncentracją
  • brak czasu na refleksję

oraz w odpowiedzi na brak takiej oferty w procesie edukacji, która to jest nastawiona głównie na przekazywanie wiedzy mierzonej testem…

FILOZOFIA PROGRAMU

Wielowymiarowy, pełny rozwój człowieka – zapewniający zdrowe poczucie własnej wartości = baza rozwoju wszelkich innych kompetencji

 

Dla kogo jest 4D Enter?
  • nauczyciele i nauczycielki przedszkolni, szkoły podstawowej i średniej
  • szkolni psychologowie, pedagodzy, tutorzy, wychowawcy, katecheci
  • osoby zajmujące się profilaktyką uzależnień oraz pracą z osobami uzależnionymi
  • osoby wykorzystujące w swojej pracy elementy pedagogiki Marii Montessori, pracę z ruchem i ciszą
  • osoby zaciekawione światem muzyki, chcące wykorzystywać proste elementy muzyczne w swojej pracy, jak również osoby grające już na instrumentach
  • do uczestniczenia w programie nie są wymagane żadne uzdolnienia muzyczne.

Aby dowiedzieć się szczegółów prosimy o kontakt: biuro@humanites.pl

Facebook Twitter Google Digg Reddit LinkedIn Pinterest StumbleUpon Email
Exemple

Portal mamrodzine.pl

www.mamrodzine.pl

Portal ten kierowany jest szczególnie do rodziców nastolatków. W jednym miejscu łączy różne zagadnienia związane z relacjami w rodzinie, wychowaniem dzieci i inspirację jak w tym obszarze się rozwijać poprzez szkolenia czy literaturę. Celem portalu jest również tworzenie bazy danych specjalistów (psychologów, pedagogów, socjologów, lekarzy), ale także zwykłych rodziców, którzy są godnymi polecenia osobami posiadającymi nie tylko stosowną wiedzę w obszarach dotyczących rodziny i wychowania dzieci, ale także umiejętność jej przekazywania.

 

Facebook Twitter Google Digg Reddit LinkedIn Pinterest StumbleUpon Email
Exemple

Instytut Humanites jest organizatorem cyklu konferencji dla liderów biznesu pod wspólnym tytułem

„Sukces w pracy = sukces w rodzinie?”

I konferencja w ramach cyklu odbyła się 25 listopada 2010 roku w Warszawie

Zapoznaj się z program konferencji

II konferencja odbyła się prawie rok później – 27 października 2011 roku. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o tej konferencji możecie zapoznać się z program konferencj, a także przeczytać raport.

Zachęcamy również do obejrzenia wypowiedzi Liderów Biznesu na temat II konferencji



Sukces dwóch edycji skłonił nas do organizacji III Konferencji dla Liderów Biznesu, która odbyła się 29 listopada 2012 roku.

Zachęcamy do przeczytania bardzo interesującej refleksji pokonferencyjnej Psychologia_wszechstronnego_lidera  autorstwa dr Zenona Waldemara Dudka, psychiatry i psychoterapeuty, uczestnika III Konferencji dla Liderów Biznesu.

Facebook Twitter Google Digg Reddit LinkedIn Pinterest StumbleUpon Email