Człowiek i Technologia - Aby człowiek nie przestawał myśleć, wykorzystał szanse,
które niesie nowa technologia, ale nie stawał się jej niewolnikiem!
Bo CZŁOWIEK to coś WIĘCEJ

Misja

Misją Instytutu Humanites jest świadomy, szczęśliwy, otwarty poznawczo, proaktywny i wrażliwy społecznie człowiek. Wspierając rozwój jednostki i liderów wartości, wspieramy rozwój społeczeństwa i kapitału społecznego oraz jego transformację w obliczu globalnych trendów, a w szczególności skutków Rewolucji Technologicznej.

Chcemy tworzyć takie środowisko w domu, pracy, w szkole, mediach, aby każdy człowiek miał przestrzeń do rozwoju swojego potencjału,

w oparciu o zdrowe poczucie własnej wartości, wewnętrzny kompas, miłość i wrażliwość społeczną (dobrostan/wellbeing).

Patrzymy kompleksowo na człowieka i jego rozwój w obszarach kluczowych u progu cyfrowej rewolucji: otwartość na uczenie się, dojrzałość emocjonalna, ciekawość świata i ludzi, krytyczne myślenie, wytrwałość, komunikatywność, przedsiębiorczość, współpraca, branie odpowiedzialności, wrażliwość.

Swoją misję realizujemy w duchu afrykańskiego powiedzenia: „Potrzeba Całej WIOSKI, aby Wychować JEDNO DZIECKO” – jednego człowieka.

Każdy z nas ma w tym swój udział starając się, aby każdego dnia być lepszą wersją siebie z wczoraj.

Strategia

Działamy systemowo, w oparciu o stworzony przez nas Nielinearny Model Rozwoju Społecznego, inicjując projekty będące dźwignią zmiany społecznej w czterech głównych obszarach naszej „Wioski”: Rodzinie, Pracy, Edukacji, Świecie Kultury i Mediów.

Nasze działania opieramy na Spójnym Przywództwie™, które zakłada życie w zgodzie z podstawowymi wartościami, integrację życia zawodowego i prywatnego oraz wielowymiarowy rozwój człowieka w sferze: fizycznej, umysłowej, emocjonalnej i duchowej.

Poniżej nasze cele dla każdego z czterech obszarów:

Rodzina

Rodzina – jako pierwsze miejsce, skąd czerpiemy życiowe wzorce. Nasze działania w przestrzeni Rodziny mają na celu:

  • budowanie zdrowych i trwałych więzi rodzinnych w dzisiejszym zabieganym świecie, które są podstawą tożsamości i dojrzałości emocjonalnej człowieka,
  • budzenie świadomości różnicy pomiędzy wychowaniem nastawionym na twarde kompetencje a wychowaniem mającym na celu rozwój osobowości człowieka i jego wewnętrznego kompasu wartości.

Praca/Biznes

Środowisko Pracy - jako miejsce mające przełożenie na rozwój dorosłych, będących poza pracą rodzicami, dziadkami – nośnikami wzorców. Nasze działania w Środowisku Pracy mają na celu:

  • rozwój przywództwa w biznesie ukierunkowanego na człowieka i jego wielowymiarowy rozwój w sferze prywatnej i zawodowej, jako drogi do budowania zaangażowanych zespołów ludzi i osiągania celów ekonomicznych,
  • inspirowanie dorosłych do bycia uważnym rodzicem, małżonkiem, członkiem rodziny,
  • mądre integrowanie życia zawodowego i prywatnego (work-life balance).

Edukacja

System Edukacji - gdzie dzieci i młodzież spędzają gros swojego czasu na lekcjach i w ramach grup rówieśniczych. Nasze działania w ramach Systemu Edukacji mają na celu:

  • wspieranie budowania takich szkół, które we współpracy z rodziną i otoczeniem szkoły będą przygotowywać młode pokolenie nie tylko do testów, lecz także do samodzielnego, odpowiedzialnego i wrażliwego społecznie życia, z wykorzystaniem pełni jego potencjału,
  • rozwój przywództwa w edukacji - aby dyrektor był nie tylko administratorem, ale liderem angażującym uczniów, nauczycieli, rodziców i otoczenie szkoły.

Kultura i media

Kultura i świat Mediów mają ogromny wzorcotwórczy wpływ. Nasze działania w ramach obszaru Kultury i Mediów mają na celu:

  • propagowanie treści opartych na wartościach, które jako Fundacja wyznajemy, stawiając w centrum człowieka i jego godność,
  • inspirowanie mediów do zwiększania udziału pozytywnego przekazu, w miejsce pogoni za sensacją,
  • przeciwdziałanie obojętności i kryzysowi więzi we współczesnym świecie.