Klub Alumnów – Akademii Przywództwa Liderów Oświaty

„AI, NASA i K3 – nowe technologie i rozwój kompetencji przyszłości” spotkanie w ramach Klubu Alumnów APLO –

Agenda:

11:00-11:10 – PowitanieZofia Dzik
11:10-11:55 – AI – szanse, wyzwania i potrzebne kompetencjeMichał Popiołek, Michał Plechawski (mBank)
11:55-12:40 – mentalfitness – jak nasze myślenie kształtuje odbiór rzeczywistościPiotr Macieja

12:40-13:25 – PRZERWA

13:25-14:10 – czego dziś, w dobie AI uczyłby J. Korczak? – wyprawa na K3 z Dariuszem Bugalskim, znakomitym dziennikarzem, byłym dziennikarzem radiowej Trójki, znawcą Korczaka i twórcą podcastu K3 – rozmawia Zofia Dzik

14:10-14:55 – STEM czy STEAM – spojrzenie na kompetencje przyszłości z poziomu wieloletniego dyrektora ds. kontroli eksportu i współpracy międzyagencyjnej NASA – John F. Hall, Jr.
14:55 – zakończenie i rozmowy we foyer.

www.aplo.pl 

Dziękujemy mBank – Gospodarzowi Spotkania!

Goście:

Zofia Dzik
prezes Instytutu Humanites, think&Do tanku w zakresie rozwoju Spójnego Przywództwa™ i kapitału społecznego, łączącego systemowo tematykę Człowieka i Technologii. Impact inwestorka, innowatorka i strategiczna myślicielka, fundatorka Instytutu Humanites i Centrum Etyki Technologii. Współzałożycielka międzynarodowego Centrum Etyki Technologii. Wykładowczyni, mentorka, jurorka (m.in. Kapituła Orły Rzeczpospolitej). Członkini Rady Naukowej IDEAS NCBR – ośrodka badawczo-rozwojowego działającego w obszarze sztucznej inteligencji i ekonomii cyfrowej oraz Rady Społecznej Politechniki Wrocławskiej. Autorka modeli: „Spójnego Przywództwa™”, Wioski” Rozwoju Ekosystemu Społecznego”, „Pętli – Nielinearnego Modelu Długoterminowego Rozwoju Społecznego”. W TOP 10 Rankingu Forbes Women – „Liderki Zrównoważonego Rozwoju 2022”. Założycielka Kręgu Impact Inwestorów Społecznych Humanites, społeczności przedsiębiorców, wspierających finansowo projekty o społecznym wpływie. W 2023r. otrzymała nagrodę magazynu Forbes Polska Odpowiedzialny kapitał! Fundatorka Akademii Przywództwa Liderów Oświaty – pierwszego w Polsce programu rozwoju przywództwa w edukacji (>700 absolwentów, dyrektorów szkół z całej Polski; wpływ społeczny ok. 1,5 mln. dzieci i młodzieży). Inicjatorka Globalnego Ruchu Społecznego Dwie Godziny dla Rodziny na rzecz zbliżania ludzi i przeciwdziałania samotności oraz zmiany kultury pracy i życia (udział pracodawców z 59 krajów).

Michał Popiołek
Managing Director for Global and Investment Banking w mBank S.A. Dyrektor Zarządzający ds. Bankowości Globalnej i Inwestycyjnej. Absolwent finansów i bankowości w SGH oraz IESE Business School w Barcelonie. Od 25 lat jest związany z obszarem bankowości inwestycyjnej (Bank Handlowy i Polski Bank Inwestycyjny). Z mBankiem związany od 21 lat , gdzie od 2008 pełnił funkcje Dyrektora Departamentu Finasowania Strukturalnego i Mezzanine. Ponadto, członek Rady Nadzorczej mBanku Hipotecznego oraz Prezes mInvestment Banking S.A. Od 2017 zarządza pionem Bankowości Globalnej i Inwestycyjnej.

Piotr Macieja
Coach, mentor, konsultant. Całe życie zawodowe związany z branżą profesjonalnych usług dla biznesu, w rolach konsultanta, menedżera, dyrektora, członka zarządu i członka rady nadzorczej. Pracował m.in. w KPMG, UCMS Group EMEA, TMF oraz Dentons. Obecnie prowadzi własną praktykę, w ramach której pracuje jako coach, mentor i konsultant z klientami korporacyjnymi i indywidualnymi. Jest także członkiem zarządu stowarzyszenia EMCC Poland. Jest akredytowanym mentorem i coachem EMCC z akredytacją EIA na poziomie Practioner. Ukończył Szkołę Główną Handlową w Warszawie, IESE Business School w Barcelonie (MBA), Akademię Psychologii Przywództwa (APP) oraz Studium Autorytety w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej.

Dariusz Bugalski
polski poeta, dziennikarz oraz prezenter radiowo-telewizyjny, autor podcastu K3.

John F. Hall, Jr.
nauczyciel w warszawskim Liceum Vizja i wykładowca w Biurze Edukacji Kosmicznej ESERO-Polska. W latach 2017–2021 doradca prezesa Polskiej Agencji Kosmicznej. Przez 25 lat piastował stanowisko dyrektora odpowiedzialnego za współpracę międzynarodową w NASA. Reprezentował Agencję w pracach nad rozwojem narodowej polityki kosmicznej w trakcie trzech kadencji prezydenckich. Za wybitne zasługi w służbie publicznej został uhonorowany przez NASA nagrodą Spaceship Earth Award. Przyznano mu również najwyższe odznaczenie Departamentu Handlu USA – Złoty Medal za jego działania w obszarze kontroli eksportu w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. We wcześniejszych latach pracował jako prawnik specjalizujący się w handlu międzynarodowym. Przez trzy kadencje był radnym w City of Rockville w stanie Maryland. Jest absolwentem Washington & Lee University School of Law oraz Georgetown University’s School of Foreign Service. Mieszka w Polsce wraz żoną Małgosią i synem Janem.

O Akademii Przywództwa Liderów Oświaty

Celem Akademii Przywództwa Liderów Oświaty, #APLO, w której szkolimy dyrektorów szkół, jest systemowa zmiana polskiej edukacji. Jakość przywództwa w polskich szkołach może być kołem zamachowym transformacji całego systemu oświaty.

 

  • APLO jest innowacyjnym, pierwszym w Polsce programem rozwoju przywództwa w systemie oświaty, stworzonym w 2011 roku przez @HumanitesInstytute.
  • To roczny, multidyscyplinarny executive leadership program dedykowany kadrze zarządzającej w edukacji, dający szansę rozwoju dyrektorów szkół na poziomie zarezerwowanym do tej pory dla najwyższej kadry z biznesu.
  • Obejmuje pracę z wiodącymi wykładowcami ze świata biznesu, psychologii, innowacji społecznych, socjologii i pedagogiki, kształcących czołowych liderów biznesu.

Największy w Polsce program mentoringowy pomiędzy środowiskiem biznesu i środowiskiem edukacji.

Wyjątkowym elementem Programu Akademii Przywództwa Liderów Oświaty jest łączenie światów, czego wyrazem jest oprócz samego programu merytorycznego m.in. 4-6 miesięczna indywidualna współpraca uczestników Akademii z coachem/mentorem z najwyższej kadry zarządzającej z biznesu: liderzy biznesu dla liderów edukacji!

W trosce o młode pokolenia! 
Dobrze zarządzana szkoła to zmotywowane grono pedagogiczne, które ma bezpośredni wpływ na uczniów i ich rodziców, oraz na lokalną społeczność, dla której często jest jedynym bliskim ośrodkiem kultury. Poprzez rozwój przywództwa w edukacji dokonuje się rozwój osobowości i kompetencji społecznych młodego pokolenia. Zgodnie z hasłem „słowa uczą, a przykłady pociągają”, uważamy, że najlepsze co możemy zrobić dla uczniów, to postawić na ich drodze mentorów, którzy mogą być dla nich inspiracją do zaangażowania społecznego, realizacji ambitnych marzeń oraz uczenia się przez całe życie.

 

Facebook Twitter Google Digg Reddit LinkedIn Pinterest StumbleUpon Email