4D ENTER – program rozwoju

Geneza Programu 4 D ENTER

Kreatywność, przedsiębiorczość, zdolność do wychodzenia ze strefy komfortu, etc to częste i nadużywane dziś frazy opisujące tzw. kompetencje przyszłości. Umiejętności te w niewielkim stopniu wynikają z konkretnej wiedzy „technicznej”. W procesie edukacyjnym uczymy się wielu rzeczy, ale w niewielkim stopniu uczymy się jak uczyć się, poznawać i obsługiwać … samego siebie!

Innowacyjny, autorski program stworzony w 2012 roku przez Instytut Humanites (Zofia Dzik) i Szkołę Rytmu (Piotr Gospodrczyk), kierowany do szkół, rozwijający strategiczne kompetencje udanego, twórczego i przedsiębiorczego życia. Cykl 7 warsztatów:

  1. RYTM
  2. CIAŁO
  3. EMOCJE
  4. CISZA
  5. JA
  6. TY
  7. MY

zbudowanych w oparciu o filozofię zrównoważonego rozwoju z wykorzystaniem najnowszych badań dotyczących pracy mózgu i sposobów uczenia się, samopoznania, uważności, żonglerki muzyk, sztuki, komunikacji i zespołowości oraz wiedzy z obszaru biznesu i przedsiębiorczości.
Program jest kierowany do nauczycieli i modyfikowany w zależności od poziomu nauczania. Systemowym celem tego programu jest wprowadzenie tego typu zajęć do podstawy programowej w szkołach – założenie – 1 godz. tygodniowo. Program dający możliwość stworzenia trzyletnich programów nauczania (klasy 1-3, 4-8, liceum 1-4), ale również daje możliwość wykorzystania zdobytej wiedzy na każdej lekcji, na każdym poziomie szkolnym.

Metodyka pracy:
praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy-umiejętności-ćwiczeń w rozwoju osobistym, jak i zawodowym.
Forma zajęć: nauka wg cyklu Kolba PLUS
  • mini-wykład wprowadzający,
  • metoda interaktywna – ćwiczenia praktyczne
  • omówienie ćwiczeń, metody
  • odniesienie do realiów życia oraz praktyki zawodowej

Program powstał między innymi jako odpowiedź na następujące wyzwania współczesnych młodych ludzi:

  • natłok bodźców
  • napięcie, stres – skutkujące nadpobudliwością lub depresją
  • deficyt rozwoju emocjonalnego
  • zaburzone poczucie własnej wartości
  • indywidualizm v. otwartość na innych i współpracę
  • problemy z kondycją fizyczną
  • problemy z koncentracją
  • brak czasu na refleksję

oraz w odpowiedzi na brak takiej oferty w procesie edukacji, która to jest nastawiona głównie na przekazywanie wiedzy mierzonej testem…

FILOZOFIA PROGRAMU

Wielowymiarowy, pełny rozwój człowieka – zapewniający zdrowe poczucie własnej wartości = baza rozwoju wszelkich innych kompetencji

 

Dla kogo jest 4D Enter?
  • nauczyciele i nauczycielki przedszkolni, szkoły podstawowej i średniej
  • szkolni psychologowie, pedagodzy, tutorzy, wychowawcy, katecheci
  • osoby zajmujące się profilaktyką uzależnień oraz pracą z osobami uzależnionymi
  • osoby wykorzystujące w swojej pracy elementy pedagogiki Marii Montessori, pracę z ruchem i ciszą
  • osoby zaciekawione światem muzyki, chcące wykorzystywać proste elementy muzyczne w swojej pracy, jak również osoby grające już na instrumentach
  • do uczestniczenia w programie nie są wymagane żadne uzdolnienia muzyczne.

Aby dowiedzieć się szczegółów prosimy o kontakt: biuro@humanites.pl

Facebook Twitter Google Digg Reddit LinkedIn Pinterest StumbleUpon Email